Då har man fattat beslutet!

Ska börja om från början så alla förstår vad jag menar!
Fick ett besked igår som jag va otroligt överraskad över.
Både glad, och ledsen samtidigt.

Och NEJ jag är inte med barn, så det är det inte!

Ringde i telefonen, (trodde det va Vårdcentralen)
Eftersom jag hade ringt dit tidigare på morgonen.
Jag svarade och sa "Hej det är Sophie"
Då fick jag höra i andra änden.

- Hej Sophie, det är Patric på Arbetsförmedlingen.
Jag - Hej!
Patric - Stör jag?
Jag - Nej, det gör du inte!
Patric - Grattis Sophie, du har kommit in på Lastbils utbildningen.
Du börjar på Måndag klockan 08.00!
Jag - Men.. men..men.. Jag jobbar ju nu :O
Patric - aa, men du får göra som du vill.
Men det kommer nog inga mer chanser!
(Massa små töl under tiden)
Jag - Får jag fundera över detta tills imorgon?
Patric - ABSOLUT, ses imorgon klockan 10.

Jag funderade som bara den.
Tankarna snurra, snurra och åter snurra i mitt huvud!
Jag tänkte "Va fan ska jag göra?"

Hela kvällen igår, samt imorse innan jag hade möte med
min chef Jonna.
Hon tyckte jag skulle hoppa på detta och tro på mig själv.
För vem vet, det kanske inte finns mer jobb åt mig om 1månad kanske.
Då står jag där utan jobb och lastbils kortet.

Jag hade en klump i magen när jag åkte ner till Patric för att säga vad
jag hade bestämt mig för.

Jag kom naturligtvis dit innan Patric hade kommit.
Så fick sitta där inne på Arbetsförmedlingen.
Där det kryllar av ångest och lesamhet att man ens hamnat där.
Vidrigt ställe. Vita väggar, men massa annonser om "jobb".

Inte undra på att man blir deppig ibland.

Till slut kom Patric.
"HEJ SOPHIE" Med världens leende på läpparna.

Vi sätte oss i hand rum och diskuterade.
Han frågade mig vad jag hade kommit fram till för beslut.
Jag frågade honom om jag skulle tacka NEJ till utbildningen nu.
Om jag någonsin skulle kunna komma in så småning om då.
Han sa att han va ytterst tveksam till det hela,
eftersom det är snart VAL och man vet ju inte vilka som vinner.

Sen prata vi lite allmänt om massa saker.

SEN kom mitt besked till Patric.

Jag tackade.




JAAAAAAAAAAA
till lastbils utbildningen.

Startar redan på Måndag :)

Så jag och min Chef pratade igenom detta.
Vi kom överens om att jag ska plugga, sen efter skolan är det städning som gäller :)
( om jag skulle orka vill så att säga )

Så mm, nu kommer jag att börja plugga igen.
Och det kommer faktiskt bli roligt.
Nu är det inte Jocke som bara kan säga "Im a trucker"
Nu kanske jag också kan säga de så småning om!

Tack Patric för all underbar hjälp genom detta!
Du är verkligen GULD värd som tagit tag i detta.

Och även TACK alla som trott på mig (:

Tack för alla stöttande idag!
Farmor
Farfar
Mamma
Jocke
Pappa





Kommentarer
Postat av: Mia

grattis då gullet =)

2010-04-28 @ 18:03:02
URL: http://zeppomia.blogg.se/
Postat av: elin

svar: vill du ha tillbaka ringen eller?

2010-04-29 @ 15:28:24
URL: http://strandan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0